Magyar Švejk - blogajánló

A magyar Švejk egy önérzetes baka naplója a dualizmus korából. Nevezetesen:

"Lowetinszky János József (1866, Pest - 1935, Budapest) naplói és egyéb iratai (FSzEK) a 19-20. század legértékesebb társadalomtörténeti forrásai közé tartoznak, a blog keretében ezen naplók közreadását kezdem meg az 1886. szeptember 30-i naplóbejegyzéstől kezdve (hősünk életének első húsz évére - 1866-1886 - vonatkozó visszaemlékezéseit is itt, az Előtörténetekben közlöm: itt /1866-1878/, itt /1878-1880/, itt /1880-1883/ és itt /1883-1886/); másnap, október 1-én vonult be katonának a naplóíró, és mivel morvaországi illetőségű, osztrák állampolgár volt (hogyhogy? - válasz)  - ahogy ez tizenéves korában kiderült -, ezért a katonai szolgálatot Iglauban (csehül Jihlava), a mai Csehország területén kellett teljesítenie."

Megtudhatjuk belőle hogyan élt 120 évvel ezelőtt egy kisember, milyen volt a K. u. K. seregében szolgálni, és...

Milyen ember volt a magyar Švejk?

"Személyemet illető jellemzésül felhozom, hogy dolgoztam mint egy kuli, de éltem mint egy grandsigneur, sohasem sajnáltam a pénzt semmire sem, segítettem, akin tudtam, nemcsak tanáccsal, de kaláccsal is. Szerettem a jót étel[ben], ital[ban] és dohányban."

Olvassátok:
Magyar Švejk

(Az idézetek a http://magyarsvejk.blog.hu oldalról származnak.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések