2015-ös Múltidéző Kihívás képes összegzés

Ígértünk egy képes összesítőt is, miután az eredményeket az előző posztban már elolvashattátok. Legelőre tesszük a kevesebb kihívást teljesítőket, a végére a produktívabb alkotókat feltüntetve természetesen a teljesített feladatokhoz tartozó információkkal.



Madame Rénardé,  munkája ez az orientális tea gown, amely az orientális kihívásra készült el:




"Kicsit megkésve, de elkészült a ruha az Orientális kihívásra. Azt hiszem a ruha alapvetően elkészíthető egy hónap alatt de nekem nagyon kevés időm volt az elmúlt időszakban, így csak mostanra készült el.
Az anyagköltsége nagyjából 25ezer körül volt, a brokátot egy vendég hagyta itt még 6 éve, a többi hozzávalót én vettem.
99%-ban gondolom korhűnek, mert a gallért műanyag patentolással oldottam meg, illetve a narancssárga anyag műszálas, de az anyagot cc.4-5 éve vettem és akkor csak arra futotta.
Szabása, eldolgozása teljesen korhű. Igazán nagy élvezet volt ezen a ruhán dolgozni."  Madame Renarde, Sisi


Melinda 1870-es 1880-as éveknek megfelelő fehérnemű kollekciója - nadrág, illemszoknya, ing - a fehérnemű kihívásra:




"Női nadrág és illemszoknya flannelből (A Divat, 1876) és hímzett vászon női ing (Magyar Bazár, 1887) azért választottam meg, mert szörnyen megtetszett az összeillő szép hímzésminta, bár senki kezdőnek nem ajánlom, túl pepecs első munkának és ha valaki nem elég elhivatott könnyen kedvét szegheti." Melinda


Kata két kihívást is teljesített. Az egyik a 15-ös, ahol megidézendő korszaknak 1815-ös esztendő körüli divatot választotta:





Kihívás neve: 15-ös kihívás
Anyaga: 80%-ban pamut, 20%-ban valamilyen műszál
Minta: Egy 1808-as ruha szabásmintája alapján készült. Annyit módosítottam rajta, hogy a záródás hátulra került, a nyakkivágás mélyebb és az ujj egy darabból áll.
Korszak:1810-es évek
Korhűség:Javarészt korhű (kézzel varrt, eredeti szabásminta alapján)
Munkaórák száma: ~20 óra
Összköltség: 2500 Ft
Szint: Haladó


A fehérnemű kihívásra Kata egy 1820-as női felső fehérneművel készült:




KIHÍVÁS NEVE: Fehérnemű kihívás
ANYAGA: Pamut batiszt
MINTA: Két, múzeumi darab alapján igyekeztem elkészíteni a szabásmintát:
KORSZAK: 1820-as évek
KORHŰSÉG: Részben korhű 
MUNKAÓRÁK SZÁMA: kb 10 óra, a szabásminta elkészítését is beleértve
ÖSSZKÖLTSÉG: 900 Ft
SZINT: haladó


Gergely kezdő múltidézőként szintén két kihívást teljesített. Az egyik egy XIX. századi férfi házikabát:




KIHÍVÁS NEVE: Fehérnemű/alsóruha kihívás
ANYAGA: poliészter
KORSZAK: 19. század
Nem korhű - korhű stílushoz illően, de nem korhű technikával és korhű anyagból készült, korhű minta alapján.
MUNKAÓRÁK SZÁMA: kb 20
Összköltség: 100Ft + az itthon talált maradék anyagok
SZINT: Kezdő Múltidéző

Első kihívása pedig a 15-ös kihívásra készült, 1715 körüli férfi bricsesz:



Orsi szintén kezdő múltidézőként négy kihívásra alkotott. Első munkája a 15-ös kihívásra készült:



KIHÍVÁS NEVE: 15-ös kihívás
ANYAGA: a kék és a piros egyszerű karton, a gallérban egy réteg vetex segít a tartásban, a fehéret már nem is tudom grin hangulatjel
MINTA: korabeli festmény alapján 
KORSZAK: 1815, Waterloora emlékeztem
KORHŰSÉG: Nem korhű - korhű stílushoz illően, de nem korhű technikával és korhű anyagból készült, nem korhű minta alapján
MUNKAÓRÁK SZÁMA: kb két-három hétig esténként dolgoztam rajta, de elég kihívás volt így elsőre
ÖSSZKÖLTSÉG: kb 3-4000 ft között
SZINT: Kezdő Múltidéző: akinek 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik múltidézéssel és 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik kosztümkészítéssel

"Első kihívás :). A nadrágot nem én csináltam, csak a szekrényemből kaptam elő, de a kis kabátka és az alatta lévő fehér mellény így is épp elég kihívás volt számomra :). Nagyon élveztem és inspiráló volt, és azt hiszem sokat is tanultam, mind az elején a tervezésnél, mind a megvalósítás során (elsősorban azt, hogy máskor tervezésnél mire kell jobban ügyelnem :D) Akartunk volna egy hangulatosabb fotózást, de sajnos az időjárás és az influenza keresztbe tett, így csak kiszaladtan a teraszra megmutatni a lényeget. Köszönöm még egyszer a kihívást :)" Orsi


Orsi második kihívása a fehérnemű kihívás teljesítése volt egy múlt századfordulós fehérneművel:




KIHÍVÁS NEVE: Fehérnemű/alsóruha kihívás
ANYAGA: pamut
KORSZAK: 19. század vége, 20. század eleje
KORHŰSÉG:
Nem korhű - korhű stílushoz illően, de nem korhű technikával és korhű anyagból készült, nem korhű minta alapján.
(Megjegyzés: a stílus stimmel, a hossza rövidebb a korhoz illendőnél)
MUNKAÓRÁK SZÁMA: egy délután és este, szóval gyors volt (a legtöbb időt a "szabásminta" megálmodása vette el, szóval összerakni elég gyors, néhány órás munka)
ÖSSZKÖLTSÉG: 1000-1500 ft.
SZINT: Kezdő Múltidéző: akinek 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik múltidézéssel és 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik kosztümkészítéssel.

Orsi harmadik kihívása az orientális volt, melyre egy 1850 körüli női öltözéket készített el keleties stílusban:



KIHÍVÁS NEVE: Keleti inspiráció
ANYAGA: a zöld alap szatén (bár az volt a terv, hogy a fényessége a selyemre emlékeztessen, fotón elég máshogy néz ki ^^"), a gallér műbársony, a kék valami szintetikus lehet.
MINTA: egy 1850-es női fényképe a Metropolitan Museum gyűjteményéből, a színt azért változtattam, mert megtaláltam ezt a kék anyagot és eldöntöttem, hogy a páva gyönyörű tollát használom ihletnek a ruhához (igaz, ez csak nekem egyértelmű, mint később kiderült :D), illetve egy kicsit inkább kínai irányba vittem el (pl a magasabban lévő derékkal).
KORSZAK: az eredeti ruha 1850 körüli
KORHŰSÉG: Részben korhű - vagy korhű minta alapján vagy korhű technikával vagy korhű anyagból készült.



A kiegészítő kihívásra egy antik kínai fülbevaló másolatát készítette el:



ANYAGA: gyöngyök, süthető gyurma, klasszikus fülbevaló alap, akrilfesték.
KORSZAK: Kína, Csing dinasztia (1644-1912)
KORHŰSÉG: Nem korhű - korhű stílushoz illően, de nem korhű technikával és korhű anyagból készült, nem korhű minta alapján.
MUNKAÓRÁK SZÁMA: egy este és a lakk teljes száradási ideje (egy éjszakát szoktam érintetlenül hagyni)
ÖSSZKÖLTSÉG: nem sok, maximum 500 ft.
SZINT: Kezdő Múltidéző (akinek 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik múltidézéssel és 3 évnél kevesebb ideje foglalkozik kosztümkészítéssel.)


Mesi, - aki már haladó múlidéző és közben e cikk szerzője is skizoid módon - öt kihívást teljesített. Időrendi sorrendben a következőket: 15-ös kihívás, 1815-ös női ruha:




KIHÍVÁS NEVE: Kiegészítő kihívás
KIHÍVÁS NEVE: 15-ös kihívás
ANYAGA: alapruha, bélés természetes pamut, hímzőfonalak poliészter, szalag poliészter
MINTA: Costume Tutorial Illustrations/HerOdyssey Bib Front Regency dress https://www.flickr.com/photos/herodyssey/sets/72157624812980062/with/4904675387/
KORSZAK: 1815
KORHŰSÉG: Részben korhű
MUNKAÓRÁK SZÁMA: kb. 15 óra
ÖSSZKÖLTSÉG: 2100 Ft
SZINT: Haladó Múltidéző

"Megjegyzés: az anyagot nem én hímeztem, így vettem turkálóból, eredetileg egy V&A paplan volt. 
Az első verzió szerint a ruha nagyobb méretre volt tervezve, de akire készítettem, arra pillanatnyilag nem tudtam ráadni március 15 előtt vagy 15-én, így mikor már kész voltam a nagy részével hirtelen be kellett vennem belőle. A hát része így nem teljesen stimmel a méretnek. A ruhához nem használtam gumírozást." Mesi


Mesi második kihívása, egy középkori, marsala bliaut:



KIHÍVÁS NEVE: Marsala kihívás
ANYAGA: Műbársony
MINTA: http://amtwiki.net/amtwiki/index.php/Bliaut
KORSZAK: 12. század
KORHŰSÉG: nem korhű
MUNKAÓRÁK SZÁMA: 20 óra
ÖSSZKÖLTSÉG: 2000 Ft
SZINT: Haladó

A fehérnemű kihívásra egy 1907-es derékalj - corset cover - készült el:




KIHÍVÁS NEVE: Fehérnemű kihívás
ANYAGA: pamutvászon
MINTA: 1907 Pictorial Review Ladies Corset Cover http://sewlycrafts.com/1907-pictorial-review-pattern-6556-ladies-corset-cover-36.html 
KORSZAK: 1907
KORHŰSÉG: Javarészt korhű
MUNKAÓRÁK SZÁMA: kb 15 óra
ÖSSZKÖLTSÉG: 1500 Ft
SZINT: Haladó múltidéző

"Ez egy úgynevezett fűzőtakaró, corset cover nevű ruhadarab akar lenni, ami a századfordulón a fűzőrész eltakarását tette lehetővé, alatta volt a fűző és még egy kombinészerű ruhadarab. Igyekeztem korhű díszítést alkalmazni, de az elején a V-alakban lenyúló csipkemegoldás az igazából talán letagadhatna egy évtizedet, illetve fűzőtakarókon nem láttam díszítésként inkább csak blúzokon. A szoknyákat nem én varrtam, az gyűjtés." Mesi



Mesi orientális kihívása egy 1920-as éveket felidéző flapper estélyi lett:



KIHÍVÁS NEVE: Keleti inspiráció
ANYAGA: Kevert szálú vietnámi mintás muszlin tunika; flitteres műszálas muszlin póló
MINTA: több korabeli estélyiruha inspirációjának nyomán, képek mellékelve az albumban
KORSZAK: 1920-as évek
KORHŰSÉG: Részben korhű
MUNKAÓRÁK SZÁMA: 12 óra
ÖSSZKÖLTSÉG: 300 Ft (az arany mintás kaftánt, amit szétszedtem más ki akarta dobni, úgy lett az enyém; a csillagos, flitteres muszlin kilós turiból való)
SZINT: Haladó Múltidéző

Kiegészítő kihívásra egy 1880-1890-es neorokokó jellegű nyakpánt készült:




KIHÍVÁS NEVE: Kiegészítő kihívás
ANYAGA: Szétszedett bizsu, bizsualkatrész, műbársony, gyöngyök
MINTA: Közvetlen minta nincs, csak moodboard, az albumban megtekinthető: https://www.facebook.com/photo.phpfbid=1084791854865068&set=oa.952739291437620&type=3&theater
KORSZAK: 1880-1890 (?)
KORHŰSÉG: Nem korhű
MUNKAÓRÁK SZÁMA: (lehet kb. is) 1,5 óra
ÖSSZKÖLTSÉG: Mivel összegyűjtött dolgokból készítettem, így 0. Egyébként, ha vásároltam volna: 1000 Ft minimum.
SZINT: Haladó Múltidéző


Nagyon szépen köszönjük mindenkinek, aki részt vett a 2015-ös kihívásban és megörvendeztetett minket múltidéző alkotásokkal! Reméljük az idei kihívásban is sokan vesznek részt!

A 2016-os feladatokat a képre kattintva találjátok:



Az esemény időpontja 31-re van feltüntetve, így a kihívás oldala garantáltan élni fog az év végéig!
Köszönjük, ha csatlakoztok! Jó alkotást kívánunk 2016-ra is!
unsure hangulatje


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések