A muff készítés rejtelmei



Múlt héten meglátogattam a Costume Accessories Symposium(CAS)-t (Kosztüm Kiegészítők Tanácskozását) Wiliamsburgben. Az előadások után benéztem a muff-készítő műhelybe. Janea Whitacre vezette a 15 fős csoportunkat, ahol készültek az eladásra szánt darabok.


Ez a rózsaszín igazán kecses darab volna egy kislánynak, nemde?

Janea elmagyarázta, hogy készíthetünk kétféle muffot, az egyik egy szimpla muff míg a másik egy kétrétegű, bélelt darab. A belső része lenvászon, bélelhetjük tollal vagy vatelinnel a külseje pedig akár cserélgethetős. Mi a második lehetőséget nézhettük végig.


Rengeteg szín és anyag közül választhattunk mint selyem szatén vagy taft. Én egy zsályazöld szatént szemeltem ki. Krém és sötétebb zöld szalagokat és egy rózsaszín virágos zsinórral kezdtem el díszíteni az anyagomat. El is gondolkodtam, hogy nem kellene ennyi dekorációt használni, de Janea nagyon kedves volt és hagyott szabadon szárnyalni:)

Először elszegtük az anyagot, majd összehajtottuk, hogy egy kis alagutat kapjunk. A két anyag közé igazi bárány gyapjút tettünk majd kézzel eldolgoztuk.

A külső anyagot kedvünk szerint kidíszíthettük és óvatosan összedolgoztuk a béléssel.

Örülhettem, hogy részt vehettem egy ilyen kis műhelyben, hálás vagyok érte Janeának és
Margaret Hunternek.


(A cikk pedig http://timetravelingincostume.blogspot.com/ bejegyzésének részlete.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések