Teafajták 1X1

A teázókban gyakran találkozunk különféle behatárolhatatlan nevű fekete teával, összegyűjtöttem pár kedvelt teafajtát, és végre kiderül mi a különbség az Earl Grey és a Darjeeling tea között.

Assam

Tradícionális ír tea, amit főleg reggeli mellé fogyasztanak, íze testes és van egy kis csípős aromája.

Ceylon

Nevét a termesztési helyről kapta.
Annak ellenére, hogy roppant testes tea, íze mégis könnyed és friss.

Darjeeling

Az egyik legdrágább és ugyanakkor legjobb minőségű fekete tea.
Csészénkbe kerülve vöröses-arany színben pompázik, gyengébb aromájú, enyhén édes íze van.

Earl Grey


Az egyik talán legkedveltebb és ismertebb teatípus, különleges aromája a hozzákevert bergamotban rejlik.
Ez a teafajta kifejezetten angol találmány előszeretettel fogyasztották az ötórai teadélutánon.
Tejjel elkeverve az igazi:)

Formosa Oolong

Taiwan földjéről származik, frissen elkészítve borostyán színű, enyhén édeskés tea, melybe belekeveredik egy kis érett barack aroma is.
Ezt a különleges nedűt szokták olykor a teák pezsgőjeként is emlegetni.







Keemun
Klasszikus szereplője az angol reggelinek, szigorúan csak Keemunban termesztik, Kína északi
részén. Rendkívül erős, testes aromájú teáról van szó.



Lapsang Souchong

Rendkívül különleges aromája van, a tealeveleket fával füstölik miközben száradnak.
Íze emiatt enyhén füstös, olykor fás.
(Nekem volt szerencsém ilyet megkóstolni, hát csak is hardcore tea fanoknak ajánlom, mert nagyon erős íze van)

Megjegyzések

  1. Tea dal:
    http://www.youtube.com/watch?v=eELH0ivexKA
    (Flamara)

    VálaszTörlés
  2. Teasznoboknak ez még nem elég. XD A klasszikus felosztás alapján termesztőhely, származási hely szerint osztályozzák a teákat. Illetve egy másik rendszerezés szerint fekete, fehér, sárga, gyümölcs, fekete, gyógy és egyéb fűszeres teák léteznek (Mongóliában sós tea). A fekete teák klasszikusan indiai, angol stílusú teák, ezért ismerik azokat a legtöbben.
    Egyébként vicces, hogy találtam Earl Grey ízű Kit Kat csokit, ezt már feltalálták: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Earl_Grey_KitKat.jpg
    És bocsi, hogy okoskodom, de az Assam nem ír, hanem indiai: http://en.wikipedia.org/wiki/Assam_tea

    VálaszTörlés
  3. Köszi a sok sok infót, én nem vagyok ilyen HC tea imádó:)
    Tudom, hogy az Assam nem ír, de az írek imádják inni, azt hiszem fogalmazási probléma merült fel:D

    VálaszTörlés
  4. Ha már szóba kerültek az írek és a tea: kedvenc teám az "irish cream" tea, ez persze ízesített, karamell és vanília. Cukorral és kávétejszínnel... Hm...

    VálaszTörlés
  5. @Sisi Én HC teamániás vagyok. :D Rajtam kívül csak apukám, s P. ennyire elvetemült még. Úgy már más, hogy ők szeretik. Ezt például nem tudtam.

    VálaszTörlés
  6. Ez baromi finom még: http://www.tutireceptek.hu/masala-tea

    VálaszTörlés
  7. Ez pedig poénnak: http://www.youtube.com/watch?v=eELH0ivexKA :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések