A szétfeszített fűző

Az alábbi könyvajánló egyik olvasónk, Killerqueen tollából származik, fogadjátok szeretettel!


"A szétfeszített fűző

Helyszín: az Osztrák-Magyar Monarchia egyik helyőrségi városa, az 1870-es években, a "boldog békeidőkben". Bálok, zsúrok, színielőadások, díjugratások forgataga, csinos, fiatal katonatisztek és fiatal feleségre vágyó, gazdag öregurak, ártatlan, epekedő szerelmesek és bordélyházak fülledt erotikája - ebbe a világba csöppen bele a 15 éves Minka Hübsch, a helyi szálloda tulajdonosnőjének unokahúga. Minka rendkívüli szépség: gyönyörű haja, darázsdereka mindenkit Erzsébet császárnéra és a királynéra emlékeztet... Susanna Kubelka ezúttal is olvasmányosan, érdekfeszítően és könnyed stílusban kalauzolja el olvasóját egy olyan korszakba, amikor regényének hősnője, Minka elindul az önállóság útján.


- Tömören ennyi az ismertető, amit bár nem én írtam, de legalább nagy vonalakban körvonalazza amiről ez a könyv szól. Én inkább arra térnék rá, hogy miért olvasd el ezt a könyvet. Bár azt hiszem ennek az oldalnak a látogatóit talán nem is kell sokáig győzködnöm róla, hogy érdemes elolvasni. Hiszen van benne minden, amit egy „abroncsos-nagyszoknyás-fűzős” rég letűnt kor képvisel. Erről már a cím és a borító is árulkodik, s ez vezetett rá engem is arra, hogy a tartalma elolvasása nélkül emeltem le a polcról a könyvesboltban és vásároltam meg. (Jó azt csak halkan és csendben teszem hozzá, hogy akkor épp leárazva 500 forintért árulták) De egy cseppet sem bántam meg. Az első perctől lebilincselt. S talán férfitársaink egy vállrándítással elintéznék, hogy „áh, lányregény”, de olyan lányregény, amely még tutira többször a kézbe veteti magát. Azt hiszem nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy minden ábrándozásra és romantikázásra hajlamos hajadon az első pillanattól kezdve bele fogja élni magát a regénybe. Nekem legalábbis sikerült és nem egyszer képzeltem azt, hogy én vagyok Minka és álruhában beosonok egy bordélyházba férfiak után... de állj! Ennél többet nem is mondok, bízom benne, hogy már ennyivel is felcsigáztam az érdeklődést. A végéhez még annyit tennék hozzá, hogy igazán kár, hogy nem filmesítették meg. Azt hiszem, ha osztrák-magyar vonalon összefognának, nagyon klassz kis filmet csinálhatnának belőle. :))"



Aki úgy érzi szeretne cikket írni, akár könyvről, filmekről, találkozókról, vagy bármi témához kapcsolódóról szívesen várom a korhu.ruha@gmail.com-ra!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések